Eindelijk was het zo ver. Het Die Haghe kamp. Het was even spannend of de bus kwam, maar gelukkig ietsje later dan gepland kwam hij aangereden en vertrokken we met 86 personen richting Ommen voor een reis door de tijd. Een goede heenreis en om een uur of 2 kwamen we aan.
De slaapkamerindeling werd bekend gemaakt. Gelukkig lag iedereen op een leuke kamer. In de middag werd het brandoefeningspel gespeeld. De teams volgen een route langs alle nooduitgangen, bij elke nooduitgang staat een oermens. De oermens zal op een oermensmanier een vraag stellen over brandveiligheid. Wanneer de teams deze goed beantwoorden krijgen zij stenen (stempel op hun kaartje). Aan het eind van de route hebben zij dus een x aantal stenen verdiend, dit zet zich om naar pittenzakjes. Het aantal stenen dat zij verdienen is het aantal dat elk teamlid mag gooien. Want als zij bij het eind zijn aangekomen staat er een mammoet. De teams moeten nu met de “stenen” de mammoet zien te raken er hiermee zijn bonuspunten te verdienen.
In de avond gingen de pupillen in het bos Meet the Flinstones spelen.
Er waren 6 groepjes: Fred Flintstone, Wilma Flintstone, Pebbles Flintstone, Barny Rubble, Betty Roubble, BamBam Rubble. Deze groepen gingen in het bos op jacht naar zo veel mogelijk fruit. Ze konden fruit verdienen met Op de wal / in de sloot, Snoephappen, Mastermind, Quiz, Raadsels en Verboden woord. Het groepje met het meeste fruit was de winnaar.
De aspiranten speelden Oermensgevecht. De kinderen werden verdeeld in drie teams, team Dodo, sabeltandtijger en Mammoet. De basis van de teams werd aangegeven met een kleur in breeklichtjes. De spelers dragen ook de breeklichtjes om de pols. De spelers mogen maar 1 vijand tikken. Wanneer deze getikt was, moest hij of zij het breeklichtje inleveren en terug gaan naar zijn of haar eigen post om een nieuw breeklichtje te halen. Degene die getikt heeft moet het breeklichtje terug brengen naar zijn of haar eigen post. Het doel is om uiteindelijk zo veel mogelijk breeklichtjes te hebben.
Na een heerlijke rustige eerste nacht en een lekker ijstijdontbijt begonnen we de zondag met alle kinderen het Sneeuwballengevecht XXL. Twee teams moesten 3 iglo’s maken met touw en lakens. In de teams had je aanvallers en verdedigers. De aanvallers moesten de iglo’s van het andere team naar beneden halen. De verdedigers moesten juist de iglo’s beschermen Zij kunnen de aanvallers afgooien met sneeuwballen.
Tussendoor hebben we voor de nodige afkoeling een watergevecht gehouden. In de middag gingen de kinderen op zoek naar Fifi. Een Eskimo is tijdens de jacht zijn hond verloren De kinderen moesten deze hond zoeken. Die lag ergens verstopt. Door middel van vragen goed te beantwoorden, verdienden ze een stukje schatkaart. De schatkaart bestond uit de locatie van het kamphuis. Wanneer de schatkaart compleet is, kunnen ze de locatie van de hond bepalen en mogen ze deze gaan zoeken.