De reis door de tijd gaat erg snel. Het is alweer donderdag, dus tijd voor een tweede verslag. De redactrice is zelf een dagje ziek geweest, maar moet zeggen dat ze heel goed verzorgd is door zuster Jolanda. Maar ook de kinderen op de kamer hadden een bloemetje gegeven en alle andere kinderen hadden een kaart geschreven. Gelukkig nu weer helemaal beter.
Maandag (Egypte en Farao’s) zijn we naar het zwembad gegaan. Een leuk en gezellig zwembad. Waar we toevallig ook het kamp van Achilles tegen kwamen. Een gezellige drukte in het zwembad met al die korfballers uit Den Haag. In de avond gingen we op zoek naar de mummy. Via allerlei spellen kreeg je hints. En met de hints moest je raden wie de mummy was. Het lastige was dat je als je een opdracht niet goed deed je ook foute hints kreeg. Het waren allemaal leuke opdrachten. De mummy was…..Lexa.
Op dinsdag (Grieken en Romeinen) begonnen we in de ochtend met een olympische marathon. De kinderen moesten hardlopend van onderdeel naar onderdeel gaan om daar punten te verdienen. Bij elk onderdeel konden de groepjes punten krijgen. De onderdelen waren o.a. speerwerpen, verspringen, estafette synchroon rennen, 100 meter sprint en een marathon. Het groepje met de meeste punten was de winnaar. In de middag werd het 8 godenkorfbal gespeeld. De 2 teams (Zeus en Athene) werden verdeeld over de 8 vakken. In ieder vak werd een variant van korfbal gespeeld. Deze vorm van korfbal wordt met 2 ballen gespeeld. Na een hele leuke avond waar het colosseum gevecht werd gespeeld gingen we de volgende dag via de tijdmachine naar het nu.
De pupillen deden in de ochtend het spel: Selfie search. In en rond het kamphuis zijn verschillende foto’s verdekt opgehangen en de kinderen moesten deze foto’s in groepjes van vier proberen te zoeken. Bij de kampleiders kregen de kinderen een vraag te horen waarvan het antwoord op een van de foto’s te vinden was. Bijvoorbeeld: hoeveel telefoons zie je bij lexa op de foto? Als het groepje het goede antwoord wist, dan gingen zij hiermee terug naar de leiding. Bij een goed antwoord kregen ze een letter/ stukje van een rebus en de volgende vraag. Als alle vragen waren gevonden moest er nog gepuzzeld worden. Het team dat het woord als eerst geraden had won het spel. Het juiste woord was tijdreizigers.
De aspiranten deden levend stratego. In de middag deden de pupillen en aspiranten samen het Enzo Knol spel. De groepjes vertrokken om de beurt en liepen een bepaalde route in het bos. Bij de posten moesten zij verschillende opdrachten doen. Wanneer de opdracht was voldaan, kreeg het groepje een envelop met daarin een woord. De groepjes moesten met de woorden die ze kregen een vlog maken waarin alle woorden terug kwamen. Er werden mooie vlogs gemaakt.
De pupillen gingen in de avond het spel de verdwaalde tijdreiziger doen. De reizigers zitten in het bos en maken geluiden. De pupillen gaan verdeeld in groepjes door het bos en moeten in de volgorde van de kaart, die ze gekregen hebben, de verdwaalde mensen vinden. Het groepje dat als eerste alle posten had gevonden, dus hun kaartje vol had en terug was bij de centrale post had gewonnen. De aspiranten deden landje veroveren. De 2 teams speelden tegen elkaar, de cowboys tegen de indianen. Beide teams hebben 3 eigen positie aan hun eigen kant van het stuk bos waar we spelen. Bij elke positie hangen 3 stokjes van de eigen kleur. De middenlijn van het veld werd aangegeven door de kleur Groen. Wanneer een aanvaller over deze lijn gaat kan hij of zij getikt worden door een verdediger, wanneer dit gebeurt levert hij of zij het kleurstokje in en gaat naar de eigen post om een nieuwe te halen. Alle spelers krijgen per keer 1 stokje mee om te veroveren. Op naar de volgende tijd……..